Pages

Isnin, 22 Ogos 2011

Nasihat Tentang Cinta

Manusia boleh merosakkan ape saje di sekelilingnya kerana CINTA.. Inilah yang terjadi, misalnya wanita yang sudah memiliki suami dan anak2 yang comel pun masih sanggup untuk membuang semua tu untuk jatuh CINTA sekali lagi. Andainya dia menyesal atau kecewa dia mungkin akan kembali ke pangkuan keluarganya semula.. tapi bila dia bahagia dengan CINTA barunya.. pasti dia akan merancana angan 2 untuk meneruskan hubungan itu hingga ke gerbang perkahwinan tanpa memikirkan keruntuhan CINTA yang sedia ada..




CINTA adalah naluri dan juga nafsu..Otaklah yang mengawalnya..Jika kita membiarkan CINTA menguasai diri hingga merosakkan hidupnya dan insan di sekelilingnya... Pasti CINTA itu adalah CINTA yang salah..


Sekali atau beberapa kali dalam hidup kita akan jatuh CINTA .. Namun daripada mana datangnya, Bagaimana ia bermula, dan kemana hilangnya... Hakikat ini seharusnya difikirkan... Jangan biarkan diri mengecapi CINTA Buta.. buta kerana tidak mahu memikirkan hakikat lahirnya CINTA itu tadi..


Tidak salah jatuh CINTA.. kerana CINTA adalah anugerah ILAHI.. Cuma salah sekiranya kita salah menilai dan memilih cinta yang palsu...

0 comments:

Catat Ulasan

:: Candle OF Life ::

:: About Life ::

RENUNGKAN....