Selasa, 25 Oktober 2011

Bantu Lah Aku Memilih Jalan Mu

Telah kupilih jalanMu
Jalan yang mendekatkan aku padaMu
Jalan orang-orang yang beriman dan beramal soleh
Dan aku yakin sebenar-benarnya
Cintaku padaMu takkan pernah dikecewakan


Antara 9 SITI yang patut dicontohi

KISAH BENAR...suami yang myesal..

 Assalamualaikum….
Kehadapan ustaz yg saya hor...mati…saya tidak tahu..di mana ingin saya mulakan bicara ini… tetapi saya mesti menceritakn kisah ini pada ustaz supaya hati saya tenang dan mungkin dapat meredakan rasa berdosa…saya selama ini…ustaz mungkin tidak kenal saya namun saya mengenali ustaz..tak mengapalah kalau ustaz tak kenal saya pun….

Selasa, 11 Oktober 2011

Cinta Seorang Playboy


Zaman remaja sememangnya zaman yang indah dan bahagia buat dia. Zaman di mana dia dipuja dan dipandang tinggi oleh wanita-wanita di sekelilingnya. Dia tersenyum bangga. Berbekalkan wajah yang sempurna, ketinggian yang mantap dan bentuk tubuh yang bisa menambat hati gadis-gadis, dia begitu selesa dengan kehidupannya. Hatinya kini milik seribu wanita yang bergelar 'hawa'.

Khamis, 6 Oktober 2011

MENCINTAI & DICINTAI


 “Jangan terlalu baik, saya akan merindui awak.” “Jangan terlalu mengambil berat, saya mungkin menyukai awak.” “Jangan jadi terlalu rapat dengan saya, saya mungkin jatuh hati dengan awak.” “Jika seseorang yang hadir dalam hidup kamu tapi atas sebab-sebab tertentu dia terpaksa pergi.. jangan terlalu sedih. Terimalah kenyataan, sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu. Masa akan menentukan segala-galanya. Jika dia ditakdirkan bersama kamu, dia akan kembali. Kembali pada kamu.” “Adalah lebih baik untuk berani mencintai walaupun akhirnya anda akan kecewa daripada tidak mahu mencintai kerana takut akan risiko mencintai.” “Jangan putus asa apabila terdapat saingan dalam percintaan. Adalah lebih baik untuk anda mencubanya atau anda mungkin akan kehilangan orang yang anda sayangi selamanya.” “Salah satu perkara yang paling indah dalam hidup ini ialah memberitahu kepada orang yang anda sayangi betapa penting dan istimewanya dia kepada anda.” “Jika dia boleh terima anda seadanya, dan sanggup menerima kekurangan anda dan masih sanggup bersama anda dan lebih menyayangi anda, maka anda adalah orang yang paling bertuah kerana ada seseorang yang mencintai anda seadanya anda.” “Mencintai dan dicintai perlukan keberanian. Keberanian untuk terus mengekalkan rasa cinta itu. Seterusnya diikuti perasaan keikhlasan untuk menerima orang yang dicintai seadanya…” “Bila diri dicintai.. Dia pasti akan berusaha untuk ada…sentiasa ada bersama.”

CATATAN DIARIBUATABANG HARI NI...


Pagi ini...tatkala si bilal melaungkan azannya...mengajak umat  menunaikan kewajipan... aku merintih lg... apakah aku akan sebegini terus menerus? aku fasiq dalam dosa yang sentiasa aku lakukan.... air mata yg suda lama berlinang akhirnya menitis juga.... ya Allah ingin sahaja aku membelai wajahnya yang lena itu... ingin ku tatap matanya... tundukkanlah ego ku ini...ingin ku bersamanya setiap duka dan suka yang kau kirimkan padaku... tapi Tuhanku... apakah perasaan ku keterlaluan.. sehingga dia tidak acuh lagi setiap duka ku.. atau kah aku yang membuatkannya letih dengan sikapku...

RINDU


andai kau tahu saat ini aku amat merindui mu..
pasti pergi semua resah pilu ku..
sakit ku bukan biasa..
tapi hati lara seluruh jiwa..
kau terlalu jauh dari ku
aku rindu teramat rindu..
aku pilu teramat pilu..
sepi ku mengamuk hebat..
aku ingin kau tahu semua tu....
saat ini aku amat merindui mu...

Ya Allah..

jika aku bukan PEMILIK tulang rusuknya
jangan biarkan aku MERINDUKAN kehadirannya
jangan biarkan aku melabuhkan HATIKU dihatinya
kikislah PESONANYA dari pelupuk MATAKU
Dan JAUHKANLAH dia dari relung hatiku...

HUBBY....


Hubby.... kalaulah Hubby slalu nak dengar n kongsi perasaan Sayang.. tak delah Sayang cari lelaki lain utk Sayang kongsikan perasaan ni.. mmglah Hubby slalu dengar Sayang banyak ckp kat rumah.. tp Hubby sekadar dengar je... Sayang nak Hubby treat Sayang sebagai kawan jugak bukan setakat isteri... tapi sikap Hubby tu yang buatkan Sayang rase lonely...

Jika seorang wanita menangis di hadapanmu


oleh Nota Cinta pada pada 13hb Mei 2011 pukul 4.39 pagi

Jika seorang wanita menangis di hadapanmu,
Itu bererti dia tak dapat menahannya lagi.

DUHAI HATI DAN PERASAAN


Bicara hati . Bicara tentang perasaan. Bicara yang tersirat. Bicara sebuah kehidupan. Bicara tentang segalanya,  Segala-galanya tentang sekeping hati.

HiDuP MeSti TeRuS


Memang hidup tak semudah yang disangka... tak semudah ape yang kita jangkakan.. tak selalunya kita dapat ape yang kita harapkan .. tapi kadang kala kita sendiri pun tak tahu ape sebenarnya yang kita mahukan... ape yang kita cube cari.. ape lagi yang tak cukup... inikah lumrah hidup manusia... inikah aku..???


Rabu, 5 Oktober 2011

Gambaran Bidadari dalam Al-Quranul Karim

Gambaran Bidadari dalam Al-Qur'anul Karim

 "Di sisi mereka ada bidadari-bidadari yang tidak liar pandangannya dan jeli matanya, seakan-akan mereka adalah telur (burung unta) yang tersimpan dengan baik." (Qs. Ash-Shaaffaat [37]: 48-49)

WaniTa MesTi KeRas HaTi

Oleh: lah Abwa

“Saya memang tidak gemar melihat wanita yang terlampau mengada-ngada atau istilah kasarnya ‘gedik’,’getik’, ‘geletis’ dan ‘gelenyar’. Bukan kerana jiwa saya keras tetapi saya sukakan wanita yang kuat pendirian dan cekal berpedoman. Maksudnya wanita yang ingin mendampingi saya mestilah seorang yang tidak marah-marah jika hubungan yang terjalin ‘dingin’ dan tidak dihujani panggilan telefon setiap hari yang sekadar untuk bertanya ‘sudah makan atau belum?” dan “sihat atau tidak” - begitulah pandangan seorang penulis lelaki dalam sebuah majalah wanita.

HaWa


 


 

Hawa,

Andai engkau masih remaja, jadilah anak yang solehah buat kedua ibu bapamu, andai engkau sudah bersuami jadilah isteri yang meringankan beban suamimu, andai engkau masih ibu, didiklah anakmu sehingga dia tidak gentar memperjuangkan ad-din Allah.

:: Candle OF Life ::

:: About Life ::

RENUNGKAN....

Terdapat ralat dalam alat ini

Sally The Sheep My Virtual Pet

Terdapat ralat dalam alat ini